Pedagog/Psycholog

05 maja 2021 01:00 | Pedagog/Psycholog

Artykuł z cyklu: „O tym się mało mówi” cz.II TERAPIA RĘKI

Procesy rozwojowe niezbędne do prawidłowej pracy rąk: Kontrola głowy i ramion Równowaga podczas wykonywania ruchu Ruchy całego ciała Oddzielanie poszczególnych segmentów ciała podczas ruchu Oddzielanie kciuka i reszty palców podczas pracy ręki

czytaj więcej »

12 kwietnia 2021 04:15 | Pedagog/Psycholog

WYOBRAŹNIA (materiał do pracy samodzielnej oraz do pracy z rodzicem)

MALUJĘ SWOJE ŻYCIE Kiedy zamykamy oczy nadal widzimy mnóstwo rzeczy. To niesamowite, każdy z nas potrafi „tworzyć filmy” w swojej głowie, niczym prawdziwy scenarzysta. I te filmy, które mażemy tworzyć pomagają nam osiągnąć, to czego pragniemy, czyli spełniać swoje...

czytaj więcej »

12 kwietnia 2021 04:06 | Pedagog/Psycholog

Artykuł z cyklu: „O tym się mało mówi...” TERAPIA RĘKI - Cz. I

Dziecko z automatu musi pisać... Należałoby się zastanowić, czy jest wystarczająco dobrze do tego przygotowane; czy wymagania stawiane przed nim nie są za wysokie. Rzadko kiedy rodzice dziecka są zorientowani, że stabilizacja postawy warunkuje sprawność ręki , a co za tym idzie należałoby...

czytaj więcej »

08 kwietnia 2021 22:02 | Pedagog/Psycholog

ZABURZENIA PRZETWRZANIA SŁUCHOWEGO

ZABURZENIA PRZETWRZANIA SŁUCHOWEGO (ang. Auditory Processing Disorder, APD) Są to zaburzenia pracy zmysłu słuchu wynikające z nieprawidłowości na poziomie centralnego układu nerwowego, zwanego również ośrodkowym układem nerwowym, przy prawidło

czytaj więcej »

22 lutego 2021 05:36 | Pedagog/Psycholog

„ Bez złości mamy więcej radości ”. ( c. d.) Dla uczniów klas V - VIII

Dzisiaj polecisz w podróż samolotem marzeń i odwiedzisz nieznaną ci planetę. Teraz wtulasz się w miękkie obicie fotela, koncentrując się na odgłosach startującej maszyny ... Warczenie silników staje się coraz głośniejsze ... Samolot odrywa się od podłoża ... Opuszczasz ziemię...

czytaj więcej »

22 lutego 2021 05:33 | Pedagog/Psycholog

„ Bez złości mamy więcej radości ”. Dla uczniów klas V - VIII

Złość jest naturalnym uczuciem jak każde inne. Problem zaczyna się wówczas, kiedy na przeżywanie złości reagujemy agresją. Dlaczego jest to problemem?

czytaj więcej »

22 grudnia 2020 00:53 | Pedagog/Psycholog

Jeszcze o wizualizacji i stresie

Wizualizacja jest jedną z technik między innymi radzenia sobie ze stresem. Polega na świadomym wywołaniu w naszym umyśle obrazu, akcji, z wykorzystaniem plastycznym różnych zmysłów. W sprzedaży dostępne są wizualizacje prowadzone, nagrane na kasetach lub płytach CD. Możesz stworzyć...

czytaj więcej »

11 grudnia 2020 02:59 | Pedagog/Psycholog

DOBRY PREZENT POD CHOINKĘ – KSIĄŻKA

„Chciejskie potwory” - Chelo Manchego, „Daj przestrzeń... i bądź blisko” - Eline Snel „Dogadać się z dzieckiem” - Joanna Berendt „Dziecko, które boi się uczyć” - Serge Boimare „Nie trzeba słów” - Armando Quintero, Marco...

czytaj więcej »

11 grudnia 2020 02:25 | Pedagog/Psycholog

Oddech,a radzenie sobie ze stresem. ( Dla rodziców i uczniów klas V – VIII)

Świadomie i umiejętnie sterując oddechem, możesz wpływać na stan swojego ciała i umysłu. Dobrodziejstwo oddechu polega na tym, że z jednej strony podlega on naszej świadomej kontroli, a z drugiej jest związany z autonomiczną częścią układu nerwowego, który zarządza Twoją fizjologią. Nawet...

czytaj więcej »

08 grudnia 2020 23:30 | Pedagog/Psycholog

INDYWIDUALNOŚĆ - DLA UCZNIÓW IV - VIII

„To wybór, a nie przypadek decyduje o Twoim przeznaczeniu. Sam musisz zdecydować, ile jesteś wart, jaką odgrywasz rolę w świecie i w jaki sposób nadajesz mu sens. Nikt inny nie dysponuje tym, co Ty – Twoim zestawem talentów, pomysłów, zainteresowań. Jesteś...

czytaj więcej »