03 stycznia 2023 23:24 | Aktualności
W dniu 3 stycznia uczniowie klas 4 i 8 na lekcjach informatyki mieli okazję uczyć się z robotem Snake zbodowanym z klocków programowalnych Lego Mindstorms EV3.
Na początku lekcji uczniowie dokładnie poznali budowę robota, czyli rodzaje silników oraz użytych czujników. Robot zbudowany nac potrzeby lekcji został zaopatrzony w dwa nadprogramowe czujniki - dotyku oraz koloru, tak, żeby zabawa z robotem była bardziej interesująca i dawała więcej możliwości. Uczniowie zobaczyli jak działa robot, a przyglądając się odgadywali w jaki sposób został zaprogramowany. Po prezentacji przyszedł jednak czas na naukę programowania. Uczniowie szczegółowo poznali funkcje programu do tworzenia instrukcji, a następnie chętni spośród nich modyfikwali istniejący program wg własnego pomysłu lub dodawali całkiem nowe instrukcje. Po każdej zmianie był czas na przetestowanie działania robota i zaimplementowanych poleceń.
Nauka w takiej formie przyniosła dzieciom wiele radości. Ich pomysłowość jest nieograniczona.
Nauka programowania daje możliwość rozwijania kompetencji przyszłości STEAM, a także pobudza młodzież do kreatywnego i twórczego myślenia, stawiania sobie wyzwań i poszukiwania rozwiązań.
Widząc zaangażowanie uczniów, jestem pewna, że roboty częściej będą nam towarzyszyły podczas zajęć.